PLATERKĄ ZOSTAJE SIĘ NA CAŁE ŻYCIE.


NAJSTARSZA ŚWIECKA SZKOŁA Z TRADYCJAMI DLA DZIEWCZĄT W WARSZAWIE. ZAŁOŻONA W 1883 ROKU PRZEZ HR.CECYLIĘ PLATER-ZYBERK(ÓWNĘ).

POZNAJ PRZEDWOJENNE PLATERKI I NAUCZYCIELI. TO DZIĘKI NIM SZKOŁA TRWA DO DZIŚ. ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY Z KLUBEM PLATEREK.
Podziel się informacjami na temat Platerek z Twojej rodziny: Klub Platerek platerki.absolwentki[at]gmail.com

11 lutego 2011

NATALIA WAKULIŃSKA - Platerka

"27 marca 2006, Marek Jacobson do Marii Wolskiej i Andrzeja Kobosa:

Szanowna Pani Mario, Szanowny Panie Andrzeju,
Jako ciekawostkę, bez związku z wydarzeniami 1945 r., załączam zdjęcie Elżbiety Kulczyckiej i mojej mamy, Natalii Wakulińskiej, uczennicy gimnazjum Plater-Zyberkówny w Warszawie. Nie znam dokładnej daty tego zdjęcia, może 1937.

1. Natalia Wakulińska, matka Marka Jacobsona (z lewej) i Elżbieta Kulczycka,Warszawa 1937 (?).
2. Nina Wakulińska (babka Marka Jacobsona; z lewej) i Elżbieta Kulczycka, jej siostra (z prawej)

Co jest interesujące, to styl ubioru i widok ulicy warszawskiej z kioskiem papierosowym i mieszkańcami miasta w tle. Oglądam to zdjęcie ze wzruszeniem, jako obraz świata, który minął.
Załączam pozdrowienia, z wyrazami szacunku,
Marek Jacobson "

3. Na narty w górach. Po lewej, na skraju grupy, Natalia Wakulińska, uczennica liceum Platerówny-Zyberekmatka Marka Jacobsona) Raba Wyżna, zima 1938/39 (?).

"Ta wspaniała młodzież jest jeszcze nieświadoma nadchodzących wydarzeń, wojny, która zrujnuje ich życie, podczas której wielu z nich zginie.
Z serdecznymi pozdrowieniami i wyrazami szacunku,
Marek Jacobson "


31 marca 2006, Maria Wolska do Marka Jacobsona:

"Drogi Panie Marku !
Dziękujemy z mężem za bardzo za miły list i za zdjęcia rodzinne.
Ja i moja siostra, Krystyna chodziłyśmy do tej samej szkoły, co Pana matka, to jest do Gimnazjum Cecylii Plater-Zyberkówny przy ulicy Pięknej 24.  Moja siostra, starsza ode mnie o kilka lat, w 1936 roku przeniosła się do innej szkoły; maturę zdała w 1938 roku. Ja maturę zdawałam u Platerówny, w czasie wojny, w czerwcu 1944 roku, na kompletach. Bardzo możliwe, że Pana mama chodziła do szkoły razem z moja siostrą.
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Maria" 

*Maria Wolska - czyt.-> MARIA JAGWOD-WOLSKA
Źródło: